Call centar:

011/ 715 6672

Call centar:

011/ 715 6672

Garancija | Reklamacija

Garancija

Garancija je izjava proizvođača kojom se potrošaču garantuju prava koja prevazilaze zakonske obaveze. Dokumentacija za ostvarivanje prava po osnovu garancije obično se nalazi u originalnom pakovanju proizvoda. Ako davalac garancije zahteva registraciju ili prijavljivanje na određenom sajtu, potrošač treba da postupi prema uputstvima kako bi ostvario pravo na garanciju.

Za uređaje za koje proizvođač ne nudi posebne pogodnosti (na primer, ispravno funkcionisanje stvari u periodu dužem od 2 godine), Tehnotron nije u obavezi da izda garantni list. Garancija je dobrovoljni korak izdavaoca (proizvođača ili trgovca) kojim se pružaju posebne pogodnosti potrošačima, ali isključivo veće od zakonom propisanih.

Garantni rok počinje od datuma preuzimanja proizvoda, i on iznosi 24 (dvadesetčetiri) meseca osim ako nije posebno naznačeno drugačije. Za sve artikle, osim kablove i konektore, baterije , i ukoliko nije drugačije naznačeno na računu važi Zakonska obaveza – saobraznost u trajanju od 2 godine od dana kupovine.  Ukoliko kvar ne bude otklonjen u roku od 45 (četrdeset i pet) radnih dana od dana prijema uređaja na servis, obavezujemo se da ćemo neispravan uredjaj na zahtev kupca zameniti sa ispravnim, a ako u tom trenutku on nije tržišno raspoloživ, zamena će se izvršiti za neki adekvatan uređaj uz razliku u ceni po važećem cenovniku. Boravak uređaja na servisu, kao ni ugradnja delova ne utiče na dužinu garancije.

Garancija se daje isključivo na ispravnost uređaja, a ne na njegovu funkcionalnost, jer se podrazumeva da je kupac upoznat sa tehničkim specifikacijama uredjaja, pa se garancija odnosi na činjenicu da će izabrani sklop zadovoljiti zahteve kupca u okviru deklarisanih tehničkih mogućnosti propisanih od strane proizvođača.

Prilikom vraćanja uredjaja na reklamaciju kupac je dužan da uređaj donese sa pratećom opremom (napajanjem). Ne snosimo odgovornost za podatke koji se nađu na magnetnim i drugim medijima (hard disku), kao i za naknadno konfigurisanje uređaja, instalacije softwera itd.

Garancija takođe ne važi u sledećim slučajevima:

  • ako se kupac nije pridržavao proizvođačkog uputstva i preporuka o upotrebi proizvoda,
  • ako je kupac nestručno ili nebrižljivo postupao sa proizvodom,
  • ako je proizvod servisirala neovlašćena osoba.

 

U garanciju NE ulaze oštećenja prouzrokovana prilikom transporta nakon isporuke, oštećenja zbog nepravilne montaže i održavanja ili korišćenja neodgovarajućeg potrošnog materijala u odnosu na propisan, mehanička oštećenja nastala krivicom kupca. Oštećenja nastala zbog varijacije napona električne mreže, udar groma i pratećih pojava, kao i slučajevi izlaganja uređaja uticaju vlage, vatre, sunca i sl. Fizički oštećene ili spaljene elektronske komponente: procesori, čipovi, diode, kondenzatori, regulatori napona i druge elektronske komponente ne podležu garanciji.

Garancija ne isključuje niti utiče na prava potrošača koja proizilaze iz zakonske odgovornosti prodavca za nesaobraznost robe ugovoru.

Reklamacije

Kada se radi o reklamacijama, potrošač može izjaviti reklamaciju kako bi ostvario prava u vezi sa saobraznošću, garancijom, pogrešno obračunatom cenom i drugim nedostacima. Reklamaciju možete podneti putem e-pošte na adresu reklamacije@tehnotron.rs

Prilikom izjavljivanja reklamacije, potrebno je priložiti račun, kopiju računa ili bilo koji drugi dokaz o kupovini. Pre predaje uređaja na reklamaciju, izvadite sve kartice korisnika (SIM, SD i slično), futrole, maske, torbe i sve ostalo što nije predmet reklamacije. Ako ste naknadno kupili i ugradili nešto u uređaj, obavezno to navedite prilikom izjavljivanja reklamacije.

Iako Zakon ne zahteva da potrošač čuva ambalažu, niti je to uslov za rešavanje reklamacije ili razlog za odbijanje otklanjanja nesaobraznosti, naša preporuka je da ambalažu sačuvate kako biste obezbedili siguran transport robe do ovlašćenog servisa.

Ako je roba oštećena tokom transporta i podložna skrivenim oštećenjima (na primer, van kutije proizvoda), kupac treba da prijavi slučaj Tehnotron-u i dostavi navedene dokaze putem e-pošte u roku od 24 sata od trenutka isporuke uređaja.

Povraćaj robe 

U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača (Službeni glasnik RS, br. 88/2021), kupovina putem našeg prodajnog internet sajta smatra se prodajom na daljinu.

U slučaju prodaje na daljinu, Zakon pruža pravo kupcu da odustane od ugovora (kupovine) unutar 14 dana od dana kada je primio proizvod (Član 27. Zakona). Prilikom odustanka, kupac nije obavezan navesti razloge zbog kojih odustaje od kupovine.

Odustanak od kupovine može se dogoditi iz raznih razloga, kao što su:

  • Proizvod ne odgovara karakteristikama i opisu na web stranici.
  • Proizvod je neispravan.
  • Proizvod nije ispunio očekivanja kupca u pogledu funkcionalnosti ili iz bilo kojeg drugog bitnog razloga za kupca.

 

Važno je napomenuti da kupac nema pravo odustanka od ugovora u slučaju isporuke zapečaćenih audio, video zapisa ili računalnog softvera koji su otpečaćeni nakon isporuke (Član 36. Zakona)

Kada kupac odluči da odustane od kupovine, postupak počinje popunjavanjem obrasca za odustanak. Ovaj obrazac kupac može preuzeti sa našeg sajta, odštampati i popuniti.

Nakon popunjavanja obrasca, kupac šalje isti sa proizvodom koji je predmet odustanka od kupovine zaključene na daljinu na adresu za prijem izjava. Osoba zadužena za prijem obrazaca potvrđuje prijem elektronskim putem na prethodno unešenu adresu e-mail koju je kupac naveo u obrascu.

U skladu sa Članom 34. Zakona:

  • Kupac je dužan da trgovcu vrati robu u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak.
  • Kupac snosi isključivo direktne troškove vraćanja robe (dakle, vraća robu o svom trošku).
  • Kupac je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe.

 

U skladu sa Članom 33. Zakona:

  • Trgovac ima mogućnost da odloži povraćaj sredstava dok ne primi robu koja se vraća ili dok potrošač ne dostavi dokaz da je robu poslao trgovcu, u zavisnosti od toga šta nastupa prvo.
  • Vraćena roba mora sadržavati sve elemente koji su bili deo isporuke: sam proizvod, pripadajuće delove, dodatne delove iz kompleta (ako su uz robu dobijeni), kompletnu dokumentaciju, uputstva, originalno pakovanje i transportne elemente koji služe za zaštitu, kao i sve ostale elemente pakovanja i robe.
  • Proizvod koji se vraća mora biti bez fizičkih oštećenja, očišćen od tragova korišćenja i uredno spakovan kao prilikom isporuke kupcu. Naša firma ne može snositi odgovornost za oštećenja robe koja su nastala nestručnim ili nenamenskim korišćenjem isporučene robe, a u takvim slučajevima kupac će biti obavezan da nadoknadi nastalu štetu.
  • Kupac ima mogućnost da robu vrati putem kurirske službe na adresu Tošin Bunar 166/2 11000 Beograd. Za osetljivu i lako lomljivu robu, kupac je dužan osigurati je od oštećenja.
  • Nakon prijema vraćene robe, zadužena lica u našoj firmi detaljno će pregledati sve elemente i utvrditi ispravnost robe. Ako je roba vraćena kao neispravna ili oštećena, kupac će biti odmah obavešten, a pristupiće se rešavanju problema. U slučaju da je roba ispravna i neoštećena, novac će biti vraćen kupcu na isti način na koji je izvršena uplata.

 

Takodje, kao registrovan kupac na sajtu Tehnotron imate mogucnost da kroz opciju MOJ NALOG-POVRAT ROBE izjavite rekalamciju prodavcu (TEHNOTRON) kako bi sistemski bilo zavedeno i dobili povratnu informaciju da je reklamacija primljena.

 

 Postupak u slučaju otkrivanja fizičkih oštećenja robe posle prijema 

Ukoliko kupac posle prijema robe ustanovi da je ona fizički oštećena, dužan je da to prijavi "Tehnotron"-u odmah ili najkasnije u roku od 24 časa. Reklamacije na fizička oštećenja neće biti prihvaćene posle ovog roka. 

Pored obaveštenja, napravite fotografije proizvoda sa više strana kako biste imali dokaz o stanju u kojem ste ga primili. Ove fotografije možete poslati putem e-maila na reklamacije@tehnotron.rs

 

Obrazac o odustanku od ugovora zaključenog na daljinu možete preuzeti kliknom na ovaj link.

Važna napomena

Obratite pažnju na uslove koje proizvođač propisuje u garantnom listu izdatom za ispravno funkcionisanje stvari u periodu dužem od 2 (dve) godine, jer je moguće da kao poseban uslov koji kupac mora da poštuje bude navedeno i čuvanje ambalaže.

Prilikom izjavljivanja reklamacije u toku perioda odgovornosti za nesaobraznost treba da se izjasnite o Vašem zahtevu za rešavanju iste. Prema odredbama Zakona o zaštiti potrošača imate pravo da birate da li će se nesaobraznost otkloniti opravkom ili zamenom. 

Ukoliko isporučena roba nije saobrazna ugovoru (član 52 Zakona o zaštiti potrošača), potrošač ima pravo da zahteva od prodavca da otkloni nesaobraznost bez naknade, opravkom ili zamenom odnosno da zahteva odgovarajuće umanjenje cene.

Potrošač, na prvom mestu, može da bira između zahteva da se nesaobraznost otkloni popravkom ili zamenom.

Nesrazmerno opterećenje za trgovca u smislu stava 3 ovog člana, javlja se ako u poređenju sa umanjenjem cene i raskidom ugovora stvara prethodne troškove uzimajući u obzir:

  1. vrednost robe koju bi imala da je saobrazna ugovoru;
  2. značaj saobraznosti u konkretnom slučaju;
  3. da li se saobraznost može otkloniti bez značajnijih neugodnosti za potrošača.

Potrošač ima pravo da zahteva zamenu, odgovarajuće umanjenje cene ili da raskine ugovor zbog istog ili drugog nedostatka saobraznosti koji se posle prve opravke pojavi, a ponovna opravka je moguća samo uz izričitu saglasnost potrošača.

Svaka opravka ili zamena se mora izvršiti u primerenom roku i bez značajnijih neugodnosti za potrošača, uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje ju je potrošač nabavio. Sve troškove koji su neophodni da bi se roba saobrazila ugovoru, a naročito troškovi rada, materijala, preuzimanja i isporuke snosi, trgovac.

Ako se nesaobraznost pojavi u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, otklanjanje nesaobraznosti moguće je opravkom uz izričitu saglasnost potrošača.

Prodavac je odgovoran za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od dve godine od dana prelaska rizika na potrošača. Ako nesaobraznost nastane u roku od šest meseci od dana prelaska rizika na potrošača, pretpostavlja se da je nesaobraznost postojala u trenutku prelaska rizika, osim ako je to u suprotnosti sa prirodom robe i prirodom određene nesaobraznosti.

Potrošač može da izjavi reklamaciju na mestu koje je određeno za prijem reklamacija, telefonom, pisanim putem, elektronskim putem

Prodavac je dužan da potrošaču izda potvrdu elektronskim putem i na taj način potvrdi prijem reklamacije.

Prodavac je dužan da postupi u skladu sa odlukom, predlogom i rokom za rešavanje reklamacije, ukoliko je dobio prethodnu saglasnost potrošača.

Ukoliko prodavac iz objektivnih razloga nije u mogućnosti da udovolji zahtevu potrošača u roku koji je dogovoren, dužan je da o produžavanju roka za rešavanje reklamacije obavesti potrošača i navede rok u kome će je rešiti, kao i da dobije njegovu saglasnost, što je u obavezi da evidentira u evidenciji primljenih reklamacija. Produžavanje roka za reklamacija moguće je samo jednom.

OBAVEZE POTROŠAČA

  1. Da se pridržava priloženog upustva za upotrebu i pravilnika o upotrebi proizvoda
  2. Da eksploataciju opreme vrši u skladu sa priloženim upustvom za upotrebu, navedenim u pripadajućoj tehničkoj dokumentaciji.
  3. Da obezbedi odgovarajuće uslove u kome će uređaj biti smešten u zavisnosti od namene i tehničkih karakteristika uređaja  koja su data  u  uputstvu uz uređaj.
  4. Da obezbedi stabilan izvor mrežnog napajanja (varijacije napona max. 10%,
  5. Da obezbedi uzemljenu elektroinstalaciju, za sve uređaje koji zahtevaju uzemljenje
  6. Da po mogućstvu sačuva i dostavi priloženu tehničku dokumentaciju u toku trajanja reklamacionog roka
  7. Da instalaciju/servis poveri isključivo ovlašćenim licima

IZJAVA

  1. Proizvodi imaju propisane, odnosno deklarisane karakteristike kvaliteta.
  2. Proizvod će ispravno funkcionisati ako se korisnik pridržava uputstava iz priložene tehničke dokumentacije
  3. Proizvođač ne odgovara za tehničke karaktetiristike objekta u koje se ugrađuju proizvodi. Proizvođač odgovara samo i isključivo za tehničke karakteristike proizvoda.

Ovaj sajt koristi kolačiće kako bi poboljšao Vaše korisničko iskustvo.